EMC

Bij Kiwa Dare Services werken we hard aan een veilige en storingsvrije wereld. Wat echt uitmaakt is hoe anderen over ons denken. In deze sectie spreken gerespecteerde bedrijven over onze producten en services.

DARE!! Voert EMC-testen uit voor Terberg Benschop B.V.

Hoe test je een 12,5 ton RoRo trekker?

Terberg Benschop bouwt vrachtwagens op maat voor het grondverzet en bouwtransport. Daarnaast ontwikkelt Terberg Benschop ook terminal/RoRo (Roll On, Roll Off) trekkers, op klantspecificatie, voor het transport van trailers in havens, industrie, logistiek en distributiecentra. De Terberg voertuigen zijn werkzaam in meer dan 80 landen wereldwijd. Binnen de nichemarkten waarin Terberg actief is, levert zij een zeer breed gamma aan voertuigen met een hoog kwaliteitsniveau.

RT283 havenvoertuig in Anechoische ruimte DARE!!

Waarom EMC?

Waar in het verleden met name mechanische- en hydraulische componenten de overhand hadden, neemt daarnaast het aantal elektronische componenten sterk toe. Uiteraard wil ook Terberg Benschop voorkomen dat een EMC-storing, in de elektronica kan optreden, waardoor zich onveilige situaties kunnen voordoen.

Terberg Terminal- en RoRo terkkers met 4x4 drijflijn zijn geschikt voor GCW van 65-350 ton en voldoen aan de ROPS en FOPS veiligheidsnormen waarbij een robuust chassis, onderhoudsvriendelijke engineering en bestuurderscomfort belangrijke eigenschappen zijn. Terberg Terminal RoRo trekkers worden op maat gemaakt voor het transport van trailers in havens, terminals en industrie. Terberg is inmiddels uitgegroeid tot een organisatie die haar maartwerkvoertuigen afzet in meer dan 80 landen wereldwijd. De Terberg RoRo haventrekker RT283 kan zware containers of trailers zowel duwen als trekken met een totaal GVW van maximaal 180 ton. Aangezien efficiency ook in het havenbedrijf een steeds grotere rol speelt is de RT283 zo ontwikkeld dat de chauffeur inclusief de bedieningsorganen 180° kan draaien. Hierbij heeft hij een optimale werk en zichtpositie en kan hij de trailer(s) zeer precies in en uit de schepen manoeuvreren. Bij het omschakelen draait de verlichting om evenals de hydraulische besturing en de versnellingsbak rijrichting. Zo lijkt het voor de bestuurder net of hij weer gewoon vooruit rijdt.

EMC-testen

DARE!! Measurements heeft de benodigde EMC-testen op het RT283 havenvoertuig uitgevoerd conform de Automotive Richtlijn 2004/104/EC. Aangezien het hier om een voertuig gaat met afmetingen van bijna 6m lang, 2,5 m breed en, een gewicht heeft van ruim 12 ton!, moest er nog het een en ander worden voorbereid voorafgaand het testen. Hiertoe is onder andere de vloer van de anechoïsche ruimte extra verstevigd, waardoor we de vloerbelasting hebben kunnen verhogen naar 12ton+.

Imuniteitstesten Terberg bij DARE!!

Immuniteitstesten op RT283 van Terberg

Kwaliteit en accreditaties

De RvA erkenning van DARE!! Measurements is afgestemd om de benodigde EMC testen onder ISO/IEC 17025 voor u uit te kunnen voeren. Daarnaast is DARE!! Measurements geaccrediteerd door de Nederlandse RDW als een technische service.

Ervaring van Terberg Benschop B.V.

De samenwerking met DARE!! verliep uitermate voorspoedig. Hierbij werden wij goed geadviseerd welke testen uit te voeren. De professionaliteit en hoge kennisniveau heeft Terberg het vertrouwen gegeven om DARE!! als partner te kiezen voor de EMC-metingen van onze nieuwste RoRo rekker. Ondanks de problemen bij het installeren van de haventrekker in de meetruimte, werd hier adequaat door DARE!! een oplossing gezocht en gevonden. Daardoor konden we alsnog het meetprogramma zonder noemenswaardige vertraging afwerken.

Haye Osinga
Project Manager

Meer informatie?

Klik hier voor meer informatie over de Terberg producten.

Voor mee rinformatie over EMC-testen, neem contact op met Theo van der Maarel. Hij helpt u graag verder.

Terug naar overzicht